Bright Friday наближається: прогноз знижок від Join UP!
Бунт проти чеклістів у мандрах. Як JOMO впливає на вибір туристів
JOMO — не просто зумерський сленг, а запит туристів з усього світу. Розшифровується як Joy of Missing Out, тобто «радість щось проґавити». Замість колекціонувати must-see* локації мандрівники вибирають спокій та якісний час із близькими. Розбираємося: кому це найбільше до серця і що саме пропонувати туристам.
ЧОМУ МИ ПРО ЦЕ ГОВОРИМО?
JOMO — чудовий прояв того, як змінюються уявлення про відпочинок. Про slow travel** ви вже чули, мабуть, — а тепер ласкаво просимо під парасольку до soft travel — м’яких, спокійних подорожей. Якщо перші надихають уповільнитися і тотально присвятити себе новій культурі, місцю, то другі — взяти паузу від інформаційних та емоційних стимулів, і JOMO — один зі способів це зробити. Його назвали серед найпомітніших трендів року!
ЗВІДКИ ВСЕ ПІШЛО?
Як з’явився термін?
Спочатку був FOMO — Fear of Missing Out, страх щось пропустити. Безупинна гонитва за галочками у списку проникла у кожну сферу життя: на роботу, у хобі, саморозвиток, навіть у стосунки. Подорожі теж прокачалися по максимуму: якщо ви не поїли у мішленівському ресторані, не сходили на культове локальне дійство, не заселфилися у контрольних точках і не розповіли про це в Instagram (чи бодай друзям у чатику) — чи варто було взагалі їхати?
Отож, люди докладають зусиль: полюють на пам’ятки, як на покемонів, намагаються скуштувати все, що є у місцевому меню — а потім їм «потрібна відпустка після відпустки». Бо встигли все — крім того, щоб відпочити.
ЯК БУТИ JOMO-МАНДРІВНИКОМ?
Якщо ви челенджер, легко попастися на гачок: сприйняти подорож як іще один проєкт із дедлайнами. І навряд чи вийде просто спалити свій список що-де-коли і розчинити його в ігристому — але можна повторно оцінити кожен пункт майбутньої подорожі:
Вдома ледве розплющуєте очі після третьої кави — але на курорті запланували зустрічати світанки. Ви певні?
Справді мріяли провести два дні серед руїн амфітеатрів і музеїв — чи це внутрішня мама підказує, що культурна людина б не впустила такої нагоди?
Вас заряджає екстрим, людський ґвалт і гучна музика — чи просто колеги дуже радили той парк атракціонів?
Навіщо слідувати чужому сценарію, якщо можна написати власний?
Поміркуйте щодо кожного пункту і замініть його на такий, що:
відповідає саме вашим звичкам і вподобанням,
наближає вас до мети: потішити себе максимально комфортними умовами і відновитися.
Якщо ви спробуєте відпочивати у своєму темпі, з повагою до власних бажань, то повернетеся до справ зі значно більшим ентузіазмом. Але це ще не все! Такий формат подорожей тренує вміння помічати задоволення від простих речей: сніданку без поспіху, майже нелегально приємної тихої години після моря, зрозумілих страв, пісні, яка лунає на повторі і ще не набридла. І якими б повними не були валізи, це вміння ви зможете забрати додому.
ЦІКАВА СТАТИСТИКА

Мандрівники вважають, що подорожі у стилі JOMO допомагають покращити психічне здоров’я та загальне самопочуття:
- 62 % туристів кажуть, що JOMO зменшує рівень стресу й тривожності,1
- майже половина відзначає, що цей формат допомагає краще відновити зв’язок із близькими,1
- 37.9 % зізналися, що все частіше отримують задоволення від цифрового JOMO — радості бути офлайн.2
Хто вже оцінив переваги такого відпочинку?
- В Азійсько-Тихоокеанському регіоні тенденцію помітили ще у 2018 році, особливо серед жителів великих міст. Наприклад, жителі Гонконгу для JOMO уподобали в’єтнамський Фукуок і тайський Крабі. Ці двійко островів піднялися більш як на 100 позицій у рейтингу найгарячіших напрямків Skyscanner.3
- Найбільшої популярності JOMO набуває у країнах із високим рівнем онлайн активності: наприклад, у США та Великобританії. (Та є підозра, що в Україні потреба у цифровому детоксі зараз — не менша).
- Опитування серед туристів сегмента ультралюкс — концепцію підтримали 84 %.4
ЯК ПРОДАТИ JOMO?
Йдеться не про нові продукти чи специфічні локації, як-от у phenomena travel,5 а про акценти у наявних турах.
Ключові слова: ментальне перезавантаження, цифровий детокс, усвідомлений відпочинок, турбота про себе.
Опції для релаксу: продаємо спокій, а не пригоди. Опитування показують, що найпопулярніші варіанти житла для подорожей у стилі JOMO — це затишні вілли, усамітнені котеджі та гірські шале, локації з тихим садом, спа і терасами з гарними краєвидами — усе, що допомагає розслабитися й відключитися від щоденних турбот.1
Опції для якісно проведеного спільного часу — з дітьми, сім’єю, подругами.
Вайб замість чеклістів. Якщо йдеться про дозвілля, наголошуйте не на кількості відвіданих місць, а на емоційному зануренні.
ІДЕАЛЬНИЙ СЦЕНАРІЙ: BOX OF IMPRESSIONS***
Це не перебільшення — наші авторські екскурсії створені для JOMO, тому що:
- Це готові, максимально комфортні сюжети. Не треба нічого вирішувати, нудитися під голос гіда, шукати і губити групу, розв’язувати ребус — де перекусити дорогою. Екскурсія не виснажує, а надихає.
- Є персональна цінність моменту: мандрівники не просто чекіняться у must-see місцях, а можуть якісно провести час із близькими та відчути атмосферу.
- Враження концентровані — ми не беремо кількістю. Гляньмо на прикладах!
Спостереження за зорями в пустелі у Хургаді: про смартфон ви не згадаєте, навіть якщо вдома він прикипає до руки 24/7. А чайна церемонія у поселенні бедуїнів та захід сонця над піщаними дюнами залишать по собі відчуття глибокого спокою, як після медитації. Екскурсію можна додати до пакета ще під час бронювання туру — це теж плюс до безтурботності.
А як щодо вражень з Еdition6 2.02 у Шарм-ель-Шейху? Придивіться до Relax Day El Fanar,7 план буквально такий: день на відомому пляжі El Fanar. Навіть без глибокого занурення у тутешніх водах можна розгледіти барви рифових садів, а потім засмагати й вечеряти у повній приватності та з гарним краєвидом — у приватній зоні для клієнтів Join UP!.
План Б — Boho Beach Party8 у культовому кафе DEL MAR. Зустрінемо магічний захід сонця, поповнимо сили смачною вечерею поблизу моря — і нумо танцювати! Танцювати, допоки тіло не забуде своєї бентеги.





JOMO — це не втеча від світу, а повернення до самих себе. Дозвольте собі відпочивати так, як справді хочеться — а ми зробимо ваш досвід незабутнім.
*З англ. які обов’язково треба побачити
**Тут і далі з англ. повільні подорожі
***З англ. скринька вражень
1 Компанія OnePoll на замовлення Expedia Group опитала 25 тис. респондентів із 19 країн: дорослих, які вже подорожували з метою відпочинку або планують це зробити упродовж наступних трьох років
2 Accenture Life trends 2025
3 Hongkongers love islands for their transformative JOMO holidays, according to Skyscanner
4 Luxury Travel Report 2025
5 З англ. подорожі заради природних явищ
6 З англ. редакція, видання
7 З англ. день відпочинку Ель-Фанар
8 З англ. пляжна вечірка у стилі бохо