Самотність кличе в мандри! Вивчаємо новий тревел-тренд
#якіновини: ритуали на повню, статистика туризму, сучасна картографія

Глобальна статистика підтверджує: подорожі стали потребою номер один. А ми тим часом намагаємося промапувати, чого прагнуть сучасні мандрівники, про що мріють і чим цікавляться. Дізнавайтеся це з нами!
ПРИБЛИЗНО КОЖЕН ДЕСЯТИЙ ПРАЦЮЄ У ТУРИЗМІ1
У 2024 сфера туризму склала 10% глобального ВВП, а в індустрії працював приблизно кожен десятий.1 Прогнозують, що цього року кількість спеціалістів зросте майже до 11% від працевлаштованої аудиторії світу.1 Це приблизно 371 млн людей — більше, ніж населення США.1 А міжнародні туристи витратять $2,1 трлн — на 8,5% вище за попередній рекорд.1
Такого висновку дійшли у World Travel & Tourism Council (WTTC) — незалежній глобальній організації провідних представників туристичної та готельної індустрії. WTTC регулярно аналізує розвиток індустрії туризму та досліджує її вплив на економіку країн, зайнятість, екологію тощо.
ЯК ЄВРОПЕЙЦІ ВИТРАЧАЮТЬ КОШТИ У 2025?
Щорічне опитування споживачів від Mastercard дає змогу дізнатися: як жителі європейських країн розставляють пріоритети своїх витрат. Цього разу аж 70% респондентів зазначили, що понад усе прагнуть викреслити якийсь захід / досвід зі списку бажань. Найбільше здійснити свої мрії у 2025 прагнуть поляки (87%) та румуни (88%).
Подорожі та туризм домінують у 89% вішлістів! Чому так? Опитані європейці пояснили, що хочуть:
- 44% — створити спогади на все життя,
- 36% — побачити світ по-новому,
- 33% — поділитися враженнями з близькими.
Найчастіше після подорожей називали ще такі категорії:
- 80% — відпочинок на природі,
- 79% — гастродосвід, смакові й кулінарні відкриття,
- 76% — досвід, пов’язаний з кіно,
- 75% — час, проведений разом із сім’єю,
- 74% — події з живою музикою.
Більше тут.
ЯКИЙ ЧУДЕСНИЙ СВІТ НОВИЙ!
Мандрівники шукають у подорожах нові враження, але «беруть із собою себе»: свої звички, пристрасті, цілі, вподобання. А готелі намагаються вгадати та задовольнити їхні потреби. Ось тому три цікаві приклади.
Нове слово у велнесі: синхронізація з циклами Місяця на Мальдівах
The Nautilus Maldives цього року представив унікальну програму Full Moon wellness — серію вечірніх практик під повним Місяцем. Тибетські співочі чаші й ароматерапія під зоряним небом, медитативні церемонії чаювання — усе це створює натхненну атмосферу, що допомагає гостям відчути себе в потоці й поставити нові цілі для особистісного зростання. Для тих, хто хоче глибше відчути енергію Місяця, створили приватні пакети послуг.
Більше тут.
Повністю веганські номери в Абу-Дабі
Деякі туристи воліли б не просто насолоджуватися бажаним рівнем розкоші в готелі, а й бути певними, що місце відповідає їхнім цінностям. Для таких клієнтів Mandarin Oriental Emirates Palace створив повністю веганські номери.
У меблевому текстилі не використовують матеріалів тваринного походження. Пляжні рушники — бамбукові. Косметика — не тестувалася на тваринах і має суто рослинний склад. Компліменти — повністю веганські, як і вміст мінібару. А ще гості можуть зібрати овочі у власному саду готелю перед тим, як їх приготують у ресторані.
Більше тут.
Аромоксамит по-дубайськи
У світі щодня випивають близько трьох мільярдів чашок кави. Не дивно, що це впливає і на індустрію гостинності.
Готель 25hours Hotel Dubai One Central зробив ставку на свій Nomad Day Bar. Вони співпрацюють з локальними обсмажувальниками зерен Nightjar Coffee. У меню з’явилися пікколо (мініатюрний лате), іспанський лате зі згущеним молоком та різні види пуроверу. Локація вже стала одним із найпопулярніших місць для кавоманів в еміраті.
ЧИ ВСЕ ВИ ЗНАЄТЕ ПРО GOOGLE MAPS?
Скажіть, що з вами теж таке траплялося! Хтось порадив локацію: спікізі бар, модну мікрокав’ярню, атмосферну крамничку антикваріату чи сувенірів, зручний банкомат неподалік від готелю. А після прильоту її геть неможливо знайти, якщо тільки хтось за руку не відведе — бо довкола забагато вивісок чи заплутана нумерація будинків.
Якби ж можна було просто навести камеру на вулицю — і побачити накладені зверху іконки закладів і магазинів… А дійсно, саме це і можна зробити у багатьох великих містах.
Як працює доповнена реальність у Google Maps?
- Коли ви гуглите якусь локацію, то крім адреси деколи знаходите її панорамне фото, зняте на рівні людських очей — це зветься Street View. Такі знімки допомагають вам упізнати потрібне місце, а алгоритму — зіставити мапу та реальний світ. А тому доповнена реальність доступна лише в тих місцях, де достатня швидкість інтернету, є багато фото Street View і детальна мапа — ось тут можна це перевірити.
- Щоб усе працювало, як годиться, смартфон має підтримувати ARKit (iOS) або ARCore (Android), а версія додатка мусить бути актуальною.
- Локація має бути гарно освітлена, а вічко смартфона — чистим.
Як скористатися функцією?
- Активуйте визначення геолокації й увімкніть інтернет.
- Відкрийте Google Maps.
- Якщо у рядку пошуку всередині додатка ви бачите кольорову іконку фотоапарата — натисніть її. Дайте дозвіл на доступ і наведіть камеру на будівлю.
- Або ж введіть пункт призначення, виберіть пішохідний маршрут, натисніть Live View і спрямуйте камеру на вулицю. Щойно система розпізнає ваше місцеперебування, то доповнить картинку підписами: ресторан, банкомат, магазин тощо.
Туризм — це мова, якою люди говорять про мрії. А які подорожі у вашому списку бажань цього року?
1 wttc.org